2017. február 10., péntek

Baszkinisztáni képeslapok#1

   Történik mindez a szomszédos üzlet árnyékában, a nap bármely szakában.
­- Eeeeeelnézést – jól elnyújtva, mint a most ébredő tehén bőgése – zárva vannak? – Rábök a szomszédos üzlet „zárva” táblájára.
- A jelek szerint igen.
- Miért? – Bár autentikusabban ez így hangzik: Méééééé?!?
- Azt nem tudom. De szemmel láthatóan nincsenek nyitva.
- Mééé? Most nyitva kellene lenniük!
- …
- Ha az van kiírva, hogy ’zárva’, akkor tényleg zárva vannak?
   Egyik lábamról a másikra állok, igyekszem megőrizni a hidegvérem és nem fejbecsapni a kezem ügyébe eső bevásárlókosárral.
- Most akkor tényleg zárva van?!? Na ez mindennek a teteje! Nem azért jöttem ide!!!! Amikor a legutóbb itt jártam, ilyenkor nyitva volt!! És különben is, én egészen Parasztpusztáról utaztam ide! Ez már pofátlanság!!
- Én kérek elnézést. De nem tudom kinyitni a szomszéd üzletet.
- Hööö… de azt legalább tudhatná, hogy miért nincsenek nyitva!!
   Nem mindegy?!? Ha tudod, hogy azért nincs nyitva a bolt, mert az üzletvezető hörcsöge megszült, vagy mert rövidítik a nyitva tartást, hogy csökkentsék a veszteségeiket, mi a különbség? Neked, kedves vásárló, semmi. Minden esetben a zárt üzletajtóval találod magad szembe. Ezt persze nem mondtam el neki. Csak mosolyogtam, mert eme nemes célból vagyok odaállítva, hogy mosolyogjak, mint akinek nincsenek otthon. Rendületlenül és kitartóan.
   Übrigens a szóban forgó eset kulcsa a rövidített nyitva tartás volt: a korábbi, megszokott nyitvatartási időhöz képest az üzlet minden nap két órával korábban zárt be – a hét minden napján. Természetesen ezt az új nyitvatartási rendet egy új tábla kommunikálta a ’zárva’ tábla szoros szomszédságában. Ez már nyilván sokaknál nehézségeket okoz, betűk és számok kusza összevisszaságából kihámozni az információt.

   Tanulság: a boltok szerelmeseinek se könnyű az élete!


Nincsenek megjegyzések: