2017. január 29., vasárnap

Társadalmi esélyegyenlőség

   Idén télen valahogy szmog lett. Egészen pontosan a hivatalos tájékoztatás szerint a légszennyezettség "elérte a tájékoztatási fokozatot". Nem egészen értem, hogy mit jelent a tájékoztatási fokozat, amikor a város felett szemmel látható, hatalmas szürke vattacukor terpeszkedik. Nyilván a veszélyes fokozat az lesz, amikor bele is lehet harapni ebbe a vattacukorba.
   Az autók természetesen ugyanúgy járnak, mintha nem épp belefulladni készülnénk a saját mocskunkba. Ja, és közben persze aggódunk a gyermekeink jövőjéért. De abból a nyomorult autóból nem szállunk ki. Mert értem én, hogy Bivalybasznád és Bakonyfarhát térségekben kell autó, mert nincs más közlekedési eszköz. De itt, Budapesten?!? Az agglomerációs zónát leszámítva teljesen jó a közlekedés. Hétvégén is, éjszaka is. Szóval semmi sem indokolja, hogy a sok csokinyúl ott terpesszen az autójában. Mert mehetne busszal is. Csak gondolom zsenant. Vagy kényelmetlen. De arra senki sem gondol, hogy némi kényelmetlenséget bizony be kell vállalni a jövőért - és lassan úgy látszik, a jelenért is. Mert megfulladunk.
   Aztán meg kitalálták, hogy akinek nem elég környezetkímélő az autója, az a forgalmi engedély felmutatásával ingyen békávézik. Ez tök jó, bár a buszok most sincsenek tömve. De. Én, aki egész évben környezetkímélő üzemmódban közlekedem, nem használok autót, nem puffogtatom a benzint a levegőbe, én meg fizessek?!? Mert a rendes, autómentes polgárnak mi jár? Semmi. Szokás szerint. Ez megint egy olyan történet, amilyen a lakáshiteles volt néhány éve. Mentsük meg az eladósodott lakáshiteleseket. Oké. De megint kérdem én, mi van velem, aki nem vettem fel akkor lakáshitelt, mert volt bennem némi előrelátás, hogy ha elszáll a hitel, nem fogom tudni fizetni? Engem ki ment meg? Vagy bele kellett volna ugranom, és most sírhatnék, hogy jaj de rossz nekem? Akkor segítene az állam? Meg vegyek egy tragacs autót, és akkor is a hónom alá nyúl az állam? Mert az albérlethez nincs ám semmi támogatás. Ha munkanélküli vagy, kapsz támogatást. Nyilván ha nincs munkád, nem tudsz kifizetni egy albérletet. Szóval ez is csak olyan tessék-lássék megoldás. Segítsünk azoknak, akik nem voltak előrelátók, akik szarják le a levegőt, amit belélegzünk, és amit a gyerekeink fognak belélegezni. Persze ezek mind nagy környezettudatos vásárlók. 


2 megjegyzés:

Valaki a fejemben... írta...

Sok mindenben igazad van. Csak halkan jegyzem meg, hogy már gyakorlatilag nincs is munkanélküli támogatás.A tragacs autót sem örömében veszi az ember, hanem mert erre futja! Mélyebben van a a bajok gyökere! Egyébként meg egyetértek.

Palatinus Lili írta...

Az autó luxuscikk. A tragacs is az. Kiszámoltad már hány munkaórát dolgozol a fenntartásáért? Sokan úgy gondolják, hogy az autó jár nekik. A baj az, hogy ezt nem a tiszta levegőről, az élhető, fenntartható környezetről gondolják. A bajok gyökere itt kezdődik.