2016. augusztus 8., hétfő

Vihar egy marék habban




   Egész pontosan mit is takar ez a bizarr cím? A meztelen, kendőzetlen, nyers valóságot. A mindennapok sivatag-valóságát. Az elme, a szellem, a humanitás halálát. Eleink ha ezt látnák, biztosan nem lennének ránk büszkék.
   Az okosnál okosabb eszközök terjedésével felütötték a fejüket a butábbnál butább játékok. Ez nyilván nem korszakalkotó megállapítás, inkább az az érthetetlen számomra, hogy emberek hogyan képesek ezzel foglalkozni. Miért áldozza fel bárki is rövidre szabott emberi életének súlyos hányadát brutális ostobaságokra és feleslegességekre, hogy a tapogatós képernyőjén órák hosszat színes gömböket lökdössön? Miért boldogabb dolog kockákat toligálni a digitális valóságban, mintsem nézni a felhők mozgását? Nem értem, de nem is nekem kell ezt megértenem.
   Jártomban-keltemben bele szoktam pillantani, hogy ki mit olvas, mivel foglalatoskodik útközben. Olvasni már sokkal kevesebben olvasnak, de akik még igen, azok nagyon elmélyülten és kifinomult ízléssel kiválasztott szellemi csemegéket. A többségnél inkább telefonozást látok. Túl az ordítva telefonáláson, amikor a jármű utazóközönségének kénytelenül tudomására hozzák, hogy Sanyi hogyan teljesített az este és Pistike miként rondította össze magát, a célja felé hömpölygő tömeg egyetlen kigúvadt küklópikus szemként mered a kis barátjára, a tapogatnivalóan digitális szörnyetegre. És mit csinálnak? Gömböket és kockákat tologatnak. Azt hiszem ennél még a zebracsíkok számolása is magasztosabb tevékenység.
   Van egy 'játék', amiben szintén gömböket kell - most nem toligálni, hanem - elkapni. Egy ilyet játéknak nevezni merő barbárság, hiszen a játék egy teljesen másfajta tevékenységet takar, de mivel maguk a virtualitásban rekedt boldogtalanok is játéknak nevezik, maradjunk mi is a játék kifejezésnél. 
   Szóval, minden élmény szigorúan egy pirinyó képernyőn történik, de gömbikéket kell gyűjteni. A gömbök gépura számolja, mennyit kattintottál vagy tappintottál, és a 'játék' végeztével kérlelhetetlenül a szemedbe vágja erőfeszítésed eredményét: a megmásíthatatlan pontszámot. Teszi mindezt egy kereskedelmi cég a virtuális világában: amíg lelkesen vadászod  a gömböket, addig is tudd, hogy ezt a Cég jóvoltából teheted, mert a Cég szeret téged, tudja, hogy mit akarsz és törődik veled. Legfőképpen azzal törődik, hogy jól kilúgozza az agyad. Mert ha elég gömböt zsebelsz be a virtuális tarisznyádba, a Cég megajándékoz a saját logójával ellátott vackokkal, amire lássuk be, semmi szükséged, ám mégis határtalanul boldog vagy tőle, mert ingyen reklámozhatod, hogy te is a Céghez tartozol. Ez amolyan mesterséges identitás a megerőszakolt társadalomban.
   
 
    Aztán ha nem lenne elég maga a gömbök taszigálása, a 'játék', a Cég közös imádata megteremti a hidat ember és ember között: a virtuális valóságban még beszélgetni is lehet erről a totálisan semmitmondó és értelmetlen tevékenységről. Ó, Sziszüphosz, mily boldog lennél ma! Nem kellene egyedül görgetned a köveidet! Lám, mennyi sorstársad akadt!
   De. Virtuális paradicsomunk ragyogóan kék egén egy csúf kis felhő ütötte fel a fejét. CSALÓK!!! Árulók, akik aljas eszközökkel, lábbal tiporják a digitális paradicsom pázsitját. De lássuk a hírt pontosabban:

"A Játékot újraindítottuk! Az applikációnál visszaéléseket tapasztaltunk, ezért tegnap ideiglenesen felfüggesztettük a játékot és felülvizsgáltuk az eddigi nyerteseket. Az applikáció egyik JavaScript fájljának a 232. sorában egy maximális feltétel található, ami egy játék menet időtartama alatt (120s) maximalizálja a kibocsájtott habgömbök számát. Ez alapján a nem szabályszerűen játszó felhasználókat kizárjuk a játékból a Játékszabályzat 3.5.1, 3.6., 3.7., 3.8. pontjának megfelelően.
Azon nyerteseket, akiket eddig kiértesítettünk, most viszont a visszaélést tapasztaltunk náluk visszavonjuk a nyertességüket és visszamenőleg a szabályosan játszó játékosok közül kerül ki a legügyesebb 5 napi nyertes. A mai naptól, hogy elkerüljük a nem szabályszerű játékot, megváltoztatjuk a játék nyerési mechanizmusát: azon játékosok közül sorsoljuk ki véletlenszerű algoritmus segítségével a napi nyerteseket, akik szabályosan játszottak és minimum 100 habgömböt összegyűjtöttek. A nyerteseket a mai és holnapi napon kiértesítjük.
Köszönjük a türelmüket! Fontos számunkra, hogy tisztességes játékot szervezzünk a felhasználóknak és a szabályszerűen játszó Játékosokat jutalmazzuk meg, és igyekszünk ezért mindent megtenni. Mindenkinek sok szerencsét kívánunk a játékban."

   Ez a tényállás, így bele az ember virtuális arcába. Hogy aki szorgosan töltötte egyre fogyatkozó élete óráit a gömbök toligálásával, gyűjtögetésével - mindezt hiába tette. Tessék, elég egy áruló, elég egyetlen csaló, és összeomlik a rendszer, felborul a társadalom és kitör az anarchia. Tették mindezt közel százan, akik hangot adtak a felháborodásuknak, szintén a virtuális játszótéren. Ezekből csemegéztem, mert igen, a virtuális valóság sem működik másképpen, mint az igazi: a tragédia megtörténte után felelősöket keresnek, egymást vádolják, rágalmazzák és igazságot követelnek. Azt hiszem ezt egy pszichológus is így modellezné: a gyász fázisai. 
   A helyesírási hibákat és fogalmazási bakikat úgy hagytam, ahogyan találtam. Mert ez is megmutat valamit. Legfőképp azt, hogy a nyertesnek nem ártana küldeni egy vaskos helyesírási szótárt.

Gömbvadász1: Az a véleményem, hogy ez a játék egy kicsit kezd érdekes lenni..... júli 28-án játszottam először esti órákban a játékkal és akkor valami 405 habot szedtem össze... nekünk egy teljesen alap asztali számítógépünk van amin éppen fut az internet + a szövegszerkesztő program.. semmi másra nem használjuk.. és itt látom hogy egyes emberkék fel voltak háborodva, hogy nekik csak 100 meg ennyi mennyi... ha először játszik valaki a játékkal, az honnan gondolná, hogy az a 405 pont az sok -e vagy kevés?! következő nap amikor játszottam megint ott körüli pontszám jött össze és ismét esti órákban játszottam... másnap én délelőtt játszottam az alkalmazással, akkor éppen csak 200 pontot szedtem össze.. pedig ugyan úgy játszottam mint azelőtt meg azelőtt... párom ezen a napon esti órákban játszott és neki 500 pont felett lett az eredmény?! akkor most hogy is van ez a csalás téma?! nem lehet hogy esetleg abban az időszakban a fél ország azt a játékot tolja és azért lassú a hab, este 11 körül meg már a kutya se foglalkozik a játékkal és baromi gyors?! Nekem ez a véleményem... az meg hogy a nyertesek közül leszedtek?! hát szedjenek.. nem gondolnám, hogy annyira rá lennék szorulva, csak nem tartom igazságosnak .....

Gömbvadász2: Persze,persze,405 soha nem jött le ,csak ha csalással csináltad.Nagyon helyes hogy végre sorsolnak.Nem kell ide a süket duma.Akik feltették ezt a játékot azok is tudják hogy 2 perc alatt mennyi hab jön le,úgyhogy ne okoskodj itt,meg a többi okoskodó sem.200 ,meg 400habot kaptok el és NEM CSALTOK....

Gömbvadász1: Örülnék, ha valaki elmondá hogy kell csalni :) Te biztosan tudod, hogy kell ha szerinted ilyen játékban lehet csalni :)

Gömbvadász3: Na draga, mi parommal mindig csak este 10-11 korul jatszottunk, mert napkozben en dolgozok, o a gyerekkel van! Erdekes modon akkor is max 195 hab jott le nekunk mindig
Szupergyors nettel, 250 ezres laptopon! Szoval szerintem ne haborogjal, inkabb ismerd el a csalast
Es ugy lehet pontosan csalni(de te ebben jartas vagy), ahogyan az nCore feltoltesekkel is!!!!!

Gömbvadász1: Csak azért, hogy megnyugtassalak, most is 250 db habot tudtam összeszedni... és úgy hogy nem szedtem fel az összeset... ja és csak egy jó tanács... kapcsold ki játék előtt a chat-et + rejsd el a percről percre oldalsávot, hogy ne lassítsa be a gépedet.. és akkor talán majd rájössz, hogy tényleg összejön a pont.. ja és legyen egy jó egered a géphez ami nem szakaszosan működik... ennyi az egész..ehhez nem csaló program kell vagy mi, hanem józan paraszti ész.... és én itt a témát lezártam :)
 
Gömbvadász1: Gömbvadász3 Csekk nCore? nem ismerem az oldalt ...elárulnád hogy mi az? megköszönném :)

Gömbvadász3: Na de megsem 500 habot gyujtottel igy ;) amugy megsugom kedves, h a chat nalam mindig ki van kapcsolva es gondoltad, h a 250 ezres gephez vmi ratyitaller 2000 ft-os egerrel toljuk itthon?! Ugyan, ez nem a palira vettuk a papat, ugyhogy a helyedben meghuznam magamat kis csalfa ;)

Gömbvadász1:szerinted ha csalással csináltam volna elmertem volna árulni, hogy hány pontot szedtem össze?! először játszottam a játékkal és már annyi lett a pont.. honnan tudhattam volna hogy az irraciális?!

Gömbvadász3: Gondolom fel akartal vagni es nem gondoltal arra, h a tobbiek nem hagyjak annyiban a dolgot! Amugy meg kinyomoztak, h valoban csalas volt a hatterben szoval innentol kezdve nincs mirol beszelned ;)

Gömbvadász1: Kiderítették...aha...gondolom szimplán rájöttek, hogy valamit nagyon elcsesztek és így mossák magukat... de nem baj :) Újra indult a játék remélem most már jól is működik, sok sikert hozzá mindenkinek.

Gömbvadász4: Gömbvadász3! Ha annyira vered magad a 250 000 Ft-os laptopodra, meg a nem 2000 Ft-os ratyitallér egeredre, akkor mi a búbánatért vergődsz egy kb 5000 Ft-os ajándékcsomagért?? Menj be a boltba vedd meg ;-) Ne a másikat sértegesd!! ;-)

Gömbvadász3: apacuka nekem momentán a 20 ezer ft-os sziget jegyre fáj a fogam ;) az a laptom sem 2 nap alatt jött össze Jancsi bá, sokat kellett érte gürizni, ami neked gondolom nem ismerős, így az ajcsi sziget jegy mindig jól jön, de peaceeee

Gömbvadász3: te is csaltál mi? 

Gömbvadász4: Kérd meg anyukádat vegye meg neked ;-) A munkáról meg elbeszélgethetnénk órákig mert szerintem te életedben egy jó ízűt nem dolgoztál még ;-)

Gömbvadász3: fene essen bele lopásból tartom el az asszonyt meg a gyereket csalókám ;)

Gömbvadász4: Már én is csaló vagyok? Egyszer játszottam akkor is csak kíváncsiságból :-D Nem is értem miért vergődök veled Gömbvadász3, aki mindenáron, akár más rágalmazásával is nyerni akar....... :-(

A Cég: Kedves Hozzászólók! A tisztességes és szabályszerű játékot fogjuk jutalmazni! Sok szerencsét! Üdvözlettel: a Cég csapata


Gömbvadász5: Nyilván most is CSALTAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!251 hab és még volt 30mp.De érdekes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Miért baj ha én is meg a párom is nyer!

Gömbvadász3: Mégsem 400-500 hab, mint eddig mi?

Gömbvadász5: De mint írtam maradt 30mp ,ha az idő alatt még jön le hab akkor meg lett volna a 400 is.De mint olvasgatom a hozzá szólásait nem látom értelmét magyarázkodni!!!!Ön is egy IRIGY játékos a többi közül!Tessék koncentrálni és hátha sikerül................

A Cég: Kedves Gömbvadászok! A visszaélések megelőzésére megváltoztattuk a játék nyerési mechanizmusát, hogy 100 összegyűjtött gömb felett mindenki azonos eséllyel indulhasson a sorsoláson. Üdvözlettel: a Cég csapata

Gömbvadász6: Kedves Cég most ,hogy sorsolással lehet nyerni újra játszottam nekem ma 165 gömb sikerült ,pedig nem csaltam

A Cég: Kedves Gömbvadász6! 100 feletti gömböt gyűjtöttél, így részt veszel a sorsoláson :) Üdvözlettel: a Cég csapata

Gömbvadász7: még mindig van olyan, aki több napon is nyert, ezt is ki kellene küszöbölni ha lehetséges!:)

A Cég: Kedves Gömbvadász7! Köszönjük, hogy jelezted! Minden visszaélési lehetőséget igyekszünk kiküszöbölni. Üdvözlettel: a Cég csapata

A Cég: Kedves Gömbvadász7! 100 feletti gömböt gyűjtöttél, így részt veszel a sorsoláson :) Üdvözlettel: a Cég csapata

Gömbvadász8: Kedves Ceg! Levettek a nyertesek közül! Peddig egy ocska régi géppel játszottam.
Szerintem ahelyett hogy azokat akik sokat gyüjtöttek csalonak nevezik inkább bekéne valani hogy az önnök programjába volt a gáz. Nem egy nagy összeg a nyeremény nem is érdekel. De csaló nem vagyok!!!! Ja és ma is 200 felett teljesitetem. Akkor ma is csaltam. Ez már számomra szinte rágalmazás.....

Gömbvadász9: Korrekt, fair hozzáállás a Cég -tól! Köszönet érte! (Bennetek nem csalódunk sose!) Így ismét többen játszunk az applikációval, mert JÁTSZANI JÓÓÓÓÓÓÓ! :)

Gömbvadász10: Szuper 182 sikerült :-) már csak várni kell hátha szerencsés leszek

Gömbvadász11: Tisztelt Cég én 26-án nyertem csomagot de nem kaptam még értesítést róla.
Gömbvadász12: Szerintem nem akkor nyertél csomagot,hanem most,utólag,az új sorsolásból.Még korai aggódni!

Gömbvadász11: 26.ára van írva és már két napja fent volt akkor szólt egy ismim :) de köszi

Gömbvadász13: Jó a játék ,nem lesz esetleg meghosszabbítva kedves Cég?

Gömbvadász14: kárhogy én még mindig nem tudok játszani....adathalásznak minösítette a játékot a gépem...

Gömbvadász15: 132 remélem elég lesz a nyerésre

Gömbvadász16: már mükődik a játék :) 183 kaptam el :)

Gömbvadász17: Na,akkor elkezdek játszani Én is,hátha...

Gömbvadász18: ceg>Korrekt húzás tiszta játék :)

Gömbvadász19: Hogy lehet játszani??

Gömbvadász20: Én is keresem, de nem tok belépni:((

Gömbvadász21: Helyes  igy legalabb nincs ertelme csalni!

Gömbvadász22:Na igen,van aki többször is nyert.



2 megjegyzés:

Kavics írta...

Huhh, sajnos nem olvastam végig a gömbök "párbeszédét", igazából nem is tudom miről van szó. Kezdetben az hittem, hogy a "pokemonizékről" írsz.
"Gömböket és kockákat tologatnak. Azt hiszem ennél még a zebracsíkok számolása is magasztosabb tevékenység." Hihihihihi... :-D
Írásodból sejtem, hogy hasonszőrű dolog (nem játék) lehet ez is.
Talán ez az elvirtualizálódásunk is része egy tervezetten irányított földi életnek.. jááj

Palatinus Lili írta...

Pedig a párbeszéd csak egy kivonatolt kis szösszenet, az eredeti ennek tízszerese :-) Engem is megdöbbentett...