2016. július 30., szombat

Könyvjelzők 3.

   Szeretem a szép/izgalmas/különleges/stb. könyvjelzőket, és gondolatban gyűjtöm is őket. De csakis gondolatban, mert a fizikai valóságban nem szeretem, ha nem nélkülözhetetlen holmik tornyosulnak az életemben. Szóval képzeletben egy csomó mindent gyűjtök, meg kincseket rakosgatok, meg emlékeket őrizgetek, de nem szeretem, ha ezek a dolgok materializálódnak. Nehezek, feleslegesek, lehúzzák az embert. Nem kellenek. 
   Általában két könyvjelzőt váltogatok, mindkettő egy sima papírlap, semmi míves kidolgozottság. Sőt. Amióta sok e-könyvet olvasok, alig használok könyvjelzőt. Kár, hogy nincsenek virtuális könyvjelzők. Már amolyan szebb fajtákra gondolok, amik értelmetlen szépségükkel kápráztatnak. Biztos lenne egy rakás ilyenem. Szeretem a nem kézzel fogható dolgokat. Bár az e-könyvvel egy kicsit bajban vagyok. Szeretem is, meg nem is. 
    Nagyon szeretem, mert kényelmes, nem kell hozzá lámpa, sok könyv kis helyen is elfér, bele lehet firkálni, amit egyetlen gombnyomással meg nem történtté tehetek, jól lehet benne keresni. Nem szeretem, mert nincs súlya, mindegyik könyv ugyanakkora. Nem kandikál ki belőle a könyvjelző, hogy elégedetten rápillanthassak: 'ma is sokat olvastam'. Nincs illata, nincsenek benne felejtett fecnik, mások belefirkálásai, üzenetei. Nincsen saját élete, saját története. Csak egy digitális adathalmaz. Persze, sokáig bírja egy töltéssel, de mégis. Gondoskodni kell az utántöltés lehetőségéről. Nem alhatok el vele az ölemben, bár ennek nyilván nincs sok értelme, minthogy annak sem, hogy nem vihetem magammal a kádba. De mégis, ezek a dolgok is fontosak - érzelmi okokból. Annyi minden szól ellene és mellette. Igyekszem a két világot összebékíteni, és mindkettőt használni. Az e-könyvet arra, amire jó (sokat beleírni), a papírkönyvet meg lapogatni, szagolgatni.
















 

3 megjegyzés:

Kavics írta...

Én is fecniket használok könyvjelzőnek, nem gyűjtök könyvjelzőket sem. De a 11-es képen lévőt elfogadnám vagy megvenném ha látnám valahol. Csak ezt az egyet.
A 14-es képen lévőt meg is tudnám csinálni frivolitással, de nem szeretem a túl vastag jelzőket, nehogy "megsértsem" a könyvet.
Az e-könyvvel nem tudtam barátságot kötni, kell a papír illata, annak sercegése.:)

Palatinus Lili írta...

Akkor Te is ismerkedsz az e-könyvvel :-) Azért vannak előnyei is, de én sem szerettem meg, nem cserélném le :-)

Kavics írta...

Nézd csak mit találtam! Azt hiszem átgondolom a korábbi kijelentésem... :-)

http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/papillon9-glow-in-the-dark-bookmarks