2016. május 29., vasárnap

Csirketemplom

  1990-ben épült Jáva kellős közepén ez a templom, aminek legfőbb érdekessége maga az alakja: a templom történetesen csirke formájú. Az építő - Daniel Alamsjah - elmondása szerint isteni látomása volt, hogy neki a hegytetőre kell templomot építenie. Nos, nem tudom, hogy a látomás csirke formájú templomról szólt-e, de mindenképp túllépi a szokványos templomépítés kereteit, képzeletének határait. Bár templomként sosem működött, ám kíváncsiak ezreit vonzza a látványosság.
    Íme a csirketemplom:








3 megjegyzés:

Kavics írta...

Még sosem hallottam róla.
Rákerestem a neten és a Travelbook-on azt olvastam, hogy a 2000-ben bezárt imaházat D.A. eladja (vagy már el is adta) egy indonéziainak, aki szintén imaházként működtetné tovább a nem csirke, hanem a galamb (építője szerint) formájú építményt.
(http://www.travelbook.de/welt/chicken-church-das-geheimnis-des-riesenvogels-im-dschungel-676707.html)
Jó, hogy írtál róla, nagyon érdekes! Köszi!

Palatinus Lili írta...

Köszi a kiegészítést! Én is találkoztam a galamb-verzióval, de szerintem olyan komolytalan ez a madár, hogy inkább a csirke-verzió mellett tettem le a voksom. De ez csak személyes vélemény :-)

Kavics írta...

A közvéleményben is csirkének ismerik/használják inkább.:-)