2016. április 3., vasárnap

Gundi-mama lettem

   Nem tudom, hogyan történt, de gundi-mama lettem. Az állatkertben élő gundi-kolónia vezére, Arcimboldo az örökbefogadottam lett, én vagyok a nevelőszülője. Nagyon örülök neki, és bárki is intézte, ez egy nagyon szép ajándék. Nagyon köszönöm, így ismeretlenül is!
   No de kik is a gundik? a wiki a következőket írja róla: "Az állat fej-törzs-hossza 14-24 centiméter, farokhossza 2-4,5 centiméter és testtömege 165-340 gramm. A gundi bundája hosszú, bársonyos és sűrű. A bunda színe a sötétsárgától a szürkéig váltakozik. A gundi alaposan tisztogatja a bundáját, ugyanis a piszkos vagy nemezes bunda nem szigetel jól. Farka rövid és bozontos. Bundáját több sor merev, görbe sörtéjével tisztítja meg, amelyek lába belső ujjain nőnek. Látása, szaglása és hallása jól fejlett. A felnőtt állatok gyakran figyelőállásba helyezkednek, és veszély esetén hangosan fütyülnek, hogy figyelmeztessék a többieket." Szóval rágcsáló. Nagyon örültem neki, hogy neveltem neve Arcimboldo, a nyúl miatt is, meg szerintem ez egy nagyon jó név egy rágcsálónak, különösen egy rágcsávónak.
   És íme Arcimboldo, a gundi (személyesen): 

 Ez nem csak egy kép úgy általában a gundikról, ő személyesen Arcimboldo. Természetesen mihamarabb felkeresem! Ja, és vannak nevelőszülői napok, amikor felkereshetem a kis nevelt gondozóját, és elbeszélgethetünk Arcimboldo viselt dolgairól... Fel kell készülnöm gundi-ügyben, hiszen olyan keveset tudok róluk - és természetesen mindent szeretnék!
  Arcimboldo adatlapját az Állatkert oldalán is meg lehet tekinteni, itt.
  Részletes gundi-cikk az állatkert oldalán, itt.

2 megjegyzés:

Kavics írta...

Gratulálok Lili! Én is szeretném Arci életét figyelemmel kísérni, remélem adsz róla hírt a blogodban! :-)
Sohem hallottam még gundikról, most olvastam picit utána. Tudod mi a német neve? Kammfinger :-D Vajon miért is?

Palatinus Lili írta...

Köszönöm a német nevet (is)! Remélem hamarosan meg tudom látogatni, természetesen írok róla, és hozok képeket is!