2014. március 18., kedd

A megújult Kossuth tér

   Tavaly nyáron jártam utoljára a környéken, akkor minden utca fel volt túrva, a forgalom a legváltozatosabb formákban volt átirányítva, por és zaj uralta a Parlament környékét. Ám a felújítási területet elkerítő kerítésekre hatalmas molinókat tettek, amiken régi budapesti fényképek szerepeltek, így nem tehettem mást, el kellett mennem. Úgy érzem, mindent látnom kell a városból, milyen volt akkor, más időkben, hogyan alakult át, milyen most- és természetesen az is foglalkoztat, milyen lesz. Megnéztem a korabeli képeket a frissen épített Parlamentről és az új térről. Azóta nem is jártam arra.
   Ám most végre elkészültek a felújítással (nem hanyagolhatjuk el azt a nem csekély jelentőségű tényt, hogy a tervezett időben készültek el a munkálatok), így munka előtt gyorsan el is mentem, hogy megnézzem. El kell mondanom, minden várakozásomat felülmúlta. Személyes véleményem szerint csodálatos lett. Az egész tér tágas, a hatalmas épületeket a maguk teljes pompájában tekinthetjük meg. A villamosról is pompás kilátás nyílik a Parlamentre, az előtte elterülő rendezett parkra. Nyilván még nincsenek színpompás virágok, de a fákat már elültették, a gyepszőnyeg illatozik, az egész gondozott benyomást kelt. A tér villamoshoz közelebbi oldalán egy hosszú vizes rész is helyet kapott (nem tudom pontosan mi a neve az ilyen több méter hosszú szökőkutaknak), ami nyáron biztosan sokak kedvenc helye lesz.
   Én még sosem voltam a Parlamentben, nem is láttam igazán közelről, csak képeket láttam róla. Most viszont egészen közel lehet menni, és végre saját szememmel nézhettem meg a szobrokat, vízköpőket, kőfaragásokat és egyéb építészeti megoldásokat. Mint egy óvodás, tátott szájjal álltam és bámultam. A központi kupolarész hatalmas tömegként bújik meg a mesepalotára emlékeztető épületben. Káprázatos!  A tér szobrai még nem kerültek a helyükre, vannak még kisebb munkák, de az összhatás lélegzetelállító. Nekem legalábbis szavam elakadt. A Parlament előtt lesz egy hajókikötő is, és az épület oldala mellett egyenesen a Kossuth térre lehet felsétálni. A kilátás a Dunára, szemben a Várral és a Halászbástyával... erről azt hiszem csak költők tudnak beszélni...
   Mivel épp munkába rohantam, képekkel nem készültem, így a varosban.blog.hu oldalról loptam egy képet, hogy valamit azért lássatok belőle. Igaz, ez egy látványterv, de tényleg ilyen lett!


Nincsenek megjegyzések: